D’aquesta manera estava embellida la font del fons de l’esplanada de Rocaprevera per a rebre tothom a l’aplec d’aquest any.
L’Aplec de la Mare de Déu de Rocaprevera es va celebrar, doncs, els dies 15, 16 i 17 de setembre del 2018, tal com és habitual, cada tercer diumenge del mes de setembre. L’Equip Organitzador de l’Aplec -els pabordes-, amb un gran esforç va fer una feina imaginativa, novedosa, senzillament extraordinària per fer que els torellonencs i torellonenques se sentissin convidats a participar de l’Aplec.
Continuant amb el desig de fer lligams sincers amb totes les entitats del poble, l’exposició a la sala de la rectoria va ser cedida al Club Tennis Torelló amb motiu dels seus 45 anys d’història i dels 40 de l’Escola de Tennis. I des d’allà s’accedia a l’exposició de la cripta, on, a més dels objectes litúrgics de Rocaprevera que ara ja hi tenim sempre, acollia una exposició de fotografies de Josep Arboix i Cruells amb el títol “Rocaprevera des del visor”. Extraordinària! A més, aquest any la Comissió havia fet pintar tots aquests espais comuns de la rectoria, així com de la faça posterior, la que es veu en arribar al santuari.
La portada del llibret-programa de l’Aplec d’aquest any ha estat una fotografia preciosa i genuïna. El llibret és realment extraordinari, de molta qualitat, tant per la presentació impecable com pel contingut dels escrits. En reproduïm la portada.
En aquesta breu crònica volem deixar constància sobretot dels actes que afecten més plenament al Santuari.
Aquest any no s’ha fet la novena, però el dijous, dia 6, hi ha va haver una Celebració comunitària del sagrament de la Penitència. Ja ho hem fet altres anys i es revela com un encert haver-ho programat. Aquest és el llibret en pdf amb tots els textos d’aquesta celebració:
Dijous, dia 13, hi va haver la Vetlla de pregària comunitària a la Mare de Déu. Aquí teniu en pdf el llibret on hi ha tots els textos de la pregària que proporcionaven textos d’apologia antigues, de sant Justí i de la Carta a Diognet:
El divendres, dia 14, es van inaugurar les exposicions. Ja les hem explicat. No ens volem oblidar que hi ha hagut l’exposició dels treballs fets a Cals Avis.
L’església mentrestant ja estava degudament ornamentada per a les celebracions religioses. Val la pena veure’n el conjunt.
Les Vespres i el cant de la Salve del dissabte, dia 18, constitueixen una celebració entranyable i molt participada sobretot per part de tants pabordes d’altres anys.
Aquest és el llibret en pdf d’aquest acte.
La Salve dóna pas a la inauguració de la tómbola. La Comissió va encarregar la inauguració d’aquest any amb un profund agraïment a la Lourdes Puig que n’ha estat membre una bona colla d’anys. Abans havia fet lliurament del pin de la comissió a l’Olga Rustarazo que la substitueix.
La missa solemne del diumenge, dia 16 de setembre, va ser presidida per mossèn M. Riba i Farrés, rector de les parròquies de la Pietat i de Sant Domènec de Vic, Delegat Episcopal per al Patrimoni Cultural i Director del Museu Episcopal de Vic. Aquesta va ser la seva homilia:
El Cor del Santuari va solemnitzar la celebració amb els seus cants. Aquí teniu el llibret d’aquesta celebració i el testimoni gràfic de tot plegat.
La missa va ser transmesa en directe, com ja hem fet altres vegades. Es pot veure sencera a: https://www.youtube.com/watch?v=TD1Gzl1dtQE
El ball dels gegants i els nans a l’esplanada del Santuari com cada any va culminar el matí festiu. I el carrilet ja estava en ple funcionament
A la tarda una pluja inesperada, no prevista i molt, massa!, intensa va provocar que el santuari servís de refugi per a la molta gent que familiarment havia pujat. I va truncar momentàniament el molt bon ritme de l’aplec. L’endemà es va compensar com sol passar per la resposta de la gent en aquestes situacions.
El dilluns, dia 17 de setembre, la missa va acollir especialment els malalts del poble, i ens hi van acompanyar preveres veïns i fills de Torelló. La va presidir i va fer l’homilia mossèn Felip Soldevila i Cuní, rector de la parròquia de Sant Boi de Lluçanès i altres de l’arxiprestat, i fill del nostre poble. Ens hi van acompanyar preveres fills de Torelló i de les parròquies veïnes. I fins i tot mossèn Joan Rubió!
Aquest és el text de la celebració:
Aquest és el text de l’homilia de mossèn Felip:
Homilia Felip Soldevila 17.09.2018
No volem pas acabar sense reiterar l’agraïment de tot cor a l’Equip Organitzador de l’Aplec -els pabordes- pel seu bon treball, abnegat i desinteressat. I per haver superat tan bé el moment difícil que el temporal va provocar inesperadament. Tot plegat ha estat molt reeïxit!
Gràcies! Moltes gràcies!
I també a la Comissió interparroquial per al Santuari.