La reunió del Consell del 6 de juny de 2015

Lema 2014-15 01La reunió d’avui és la de final de curs que tradicionalment es fa a Rocaprevera, en dissabte durant tot el matí, cosa que permet poder tractar temes amb més calma.

Com és costum entre nosaltres, la reunió del Consell va començar amb una breu pregària en la qual es va llegir el fragment fragment de l’evangeli de sant Mateu, capítol 25, versets 31-46. Es considera que el text és ben apropiat, ja que ens trobem just a la vigília de la Festa de Corpus, “Dia de la Caritat”. Enguany el lema d’aquesta diada ens qüestiona, preguntant-nos: “Què fas amb el teu germà?”. Acabada la lectura, es guardaren uns moments de silenci i després junts resàrem la pregària que ens va ensenyar el mateix Jesucrist.

Donem per aprovada l’acta de la reunió anterior del 13 d’abril i passem a fer la revisió de les activitats dutes a terme durant el temps transcorregut des de l’última reunió:

• Campanya Solidària, amb els diferents concerts, la molt bona valoració de la xerrada de Mn. Josep Maria Pujol, i la sorpresa que ocasionà el fet de trobar una quantitat més que considerable de diners en la guardiola dipositada a l’església de Sant Feliu. Tot plegat fa que s’hagin arribat a una 8.500,00 € recaptats.
  • La celebració de les Primeres Comunions de vint-i-tres infants.
  • La festa de final de curs de catequesi que s’ha celebrat a Rocaprevera.
  • La celebració comunitària de la Unció dels malalts. Es considerà que valia la pena continuar-la duent a terme cada dos anys.
  • El Pelegrinatge a Lourdes: Són 42 els inscrits de la Vall del Ges.
  • La Capelleta de Lourdes que va passant per diferents famílies.
  • De Rocaprevera: s’informa que hi ha un grup de 14 persones que s’ha constituït com a “Equip Organitzador de l’Aplec”.
  • Ràdio Ona, repassem una mica el programa que ja fa dos anys que es fa. S’acabarà de revisar “en petit comitè”.
  • La Festa de la Mare de Déu de Montserrat, el Concert de Sant Jordi…
  • La Festa Major de Vila-Seca.
  • Les Celebracions tradicionals d’aquests dies: Sant Isidre, Santa Rita, la Missa en honor de “la Virgen del Rocío”.
  • El tema Camp de futbol del Montserratí: l’Ajuntament continua fent de les seves, sense que sembli estar massa assabentat de què comporta gestionar terrenys que no li pertanyen.
  • Les portes de l’entrada principal a l’església de Sant Feliu que han estat repintades i s’han ornamentat de manera adient.
  • Es comenten diferents aspectes de Càritas

Després es passa a temes de l’economia parroquial:

• Es lliura el dossier on hi consta l’estat de comptes de totes les unitats parroquials, i es comenten.
  • Pel que fa a la Parròquia de Montserrat, arranjar el campanar i posar en funcionament el rellotge, ha costat uns 39.000,00. No hi ha cap factura pendent. s’ha fet quan s’estava en condicions de poder-ho pagar i de no fer perillar la possibilitat que sobretot des de Càritas fessin falta diners per sortir del pas de situacions de crisi.
  • Pel que fa a l’església de la Parròquia de Sant Feliu, hi ha pendent la reposició
    dels vitralls de la cúpula, trencats, mesos enrere, per uns gambirots que s’enfilaren
    a la teulada. També hi ha pendent la reposició d’un nombre considerable de teules a la cúpula de la mateixa església.

S’informa que el trimestre vinent hi haurà la Visita Pastoral del senyor bisbe.

• El 25 d’octubre, 11 de matí, missa a la parròquia de Sant Feliu.
  • El 8 de Novembre, 12 del matí, missa a la parròquia de Montserrat.
  • Queda per confirmar el dia de la reunió que el Sr. Bisbe mantindrà amb les
    diverses entitats que es mouen entorn de les dues parròquies i també el dia
    en què el Sr. Bisbe visitarà la comunitat de Cals Avis i també el dia en què
    visitarà l’escola dels Sagrats Cors.

Lema pel proper curs. Encara no l’escollim.

En el torn de precs i preguntes,

• La Gna. Teresa Llaneras informa que ha estat destinada a la Comunitat de Sant Pere de Torelló. Noobstant, continuarà formant part del Consell de Pastoral de Torelló, ja que
    continuarà exercint la seva activitat docent al col•legi Sagrats Cors de Torelló.
  • La Sra. Dolors Feixes exposa la situació en què es troba el grup de persones que tenen cura de la neteja de l’església de Sant Feliu. Els cal reforçar el grup. Es fa difícil trobar voluntàries (voluntaris).

El Consell es reunirà novament el proper dilluns, dia 14 de setembre, a les 9 del vespre, als locals de la rectoria de Sant Feliu.