La reunió del Consell del 6 de febrer de 2017

Sala reunions Sant Feliu 004

La reunió s’havia d’haver fet el dia 9 de gener, però una inoportuna malaltia del rector va fer que s’endarrerís fins ara.

En començar es llegí el fragment de Mt 3,13-17 referent al Baptisme de Jesús. I resàrem el Parenostre tot pregant pels difunts que hi havia hagut ben pròxims a les persones del Consell i pel bisbe Jaume Camprodon que havia mort recentment.

Abans d’entrar a parlar dels temes ressenyats es va agrair la bona disposició, dedicació i encert tant de Mn. Joan Rubió com dels feligresos pel que fa a les activitats pròpies de cada una de les dues parròquies mentre ha durat la malaltia i recuperació del rector.

L’acta es va aprovar per unanimitat.

Hi van haver informacions diverses:

• Ja és una realitat el tenir obertes les portes de les dues esglésies parroquials i el tenir cura de la sagristia de cada una de les dues parròquies. Ben aviat ho publicitarem. De moment, l’església de Sant Feliu s’obre tots els matins de 9 a 1 i a les tardes per la missa. I l’església de Montserrat s’obre els dissabtes de 10 a 1 i de 6 a 8 i els diumenges al matí.
  • S’han fet alguns concerts encaminats a recollir diners tant a favor de Càritas com de la Campanya Solidària.
  • La presentació de la Campanya Solidària tingué lloc al Casal Parroquial el dia 25 de Gener.
  • El sagrament de la Confirmació el va administrar el Sr. Bisbe el diumenge dia 8 de gener –dia en què celebrem el Baptisme de Jesús- a l’església de la parròquia de Sant Feliu. El van rebre quatre joves i tres adults.
  • Es valoren molt favorablement les millores que s’ha fet en la megafonia de les dues esglésies.
  • S’han instal·lat a la rectoria de Sant Feliu xarxes a les obertures i filats als teulats per esquivar la presència de la munió de coloms que ho envaeixen tot i embruten taulades i racons. Ho ha fet l’Ajuntament.
  • El passat 2 de Desembre l’encarregat del Patrimoni del Bisbat mantingué una entrevista amb el Sr. Rector en la que va quedar clar que, a partir d’aquell moment, seria el Bisbat qui portaria les negociacions pertinents sobre el camp de futbol del Montserratí. Aquesta decisió encomana tranquil·litat.

Es van valorar les activitats entorn de Nadal.

• La vetlla de pregària. Es valora positivament el fet que les persones que s’hi apleguen puguin disposar dels textos que farceixen aquella estona de pregària, se’ls puguin endur a casa on els podran rellegir les vegades que calgui.
  • La celebració comunitària del sagrament de la penitència. Es considera que fou una celebració intensament viscuda.
  • La “Missa del Gall” no fou massa concorreguda, en canvi les Misses del dia de Nadal gaudiren de la presència d’un considerable nombre de fidels. També han estat molts els que han seguit la Missa retransmesa per televisió.
  • Es comenta que per a l’exposició de pessebres caldria trobar més voluntaris disposats a col·laborar en el Taller de Pessebres, no pas per fer créixer el nombre de pessebres exposats, més aviat per atendre degudament els infants que s’hi reuneixen.
  • La trobada amb la comunitat musulmana ha estat una ocasió ben adient per obrir un diàleg i així afavorir el coneixement mutu.

I preparem el temps de Quaresma – Pasqua.

• Es considera favorable el fet de disposar del Fulletó on hi consten els horaris i el lloc on han de tenir lloc les diverses celebracions.
  • Com en anys anteriors, al capvespre del Dimarts Sant, dia 11 d’abril, hi haurà la Celebració comunitària del sagrament de la penitència. Aquesta vegada serà a Montserrat.
  • El Dijous Sant, l’Hora Santa serà a Sant Fleiu.
  • I el matí del divendres el Via crucis serà a Rocaprevera.
  • També hi haurà Xerrades quaresmals entorn del lema d’aquest curs “VENIU A CELEBRAR-HO”
  • També es procurarà que els comentaris que setmanalment apareixen al Diàleg girin entorn d’aquest lema.
  • Tot convida a pensar que enguany no hi haurà la cantada de Caramelles.

La celebració comunitària de la Unció dels Malalts, serà el 22 d’abril a Rocaprevera.

I ja parlarem de l’assemblea interparroquial i de la celebració dels 25 anys de la col·locació de la majòlica al camí dels Degotalls de Montserrat.

Si Déu vol ens tornarem a reunir el dilluns, dia 24 d’abril.