El Casal parroquial de Sant Feliu de Torelló

2 respostes a El Casal parroquial de Sant Feliu de Torelló

1. M’interessaria conèixer el nom de les campanes de la Parròquia i de Rocaprevera. Gràcies

• jtorra ha dit:

Déu vos guard:
      de moment us envio, ni que sigui tard, la informació que de moment he pogut aconseguir. La transcric:

“Acaba la Guerra Civil es treballa en la restauració del temple. Fins el 27 d’abril de 1941 no fou beneïda la campana grossa actual. Pesa 734 quilos, té 1,087 metres de diàmetre i 1 metre d’altura. Fou feta a la foneria Murua de Vitòria i valgués 2.289 pessetes. Va ser costejada en bona part per l’antic campaner Eduard Ullastre Coma, i ell mateix l’apadrinà juntament amb la seva cunyada Carme Benito. La campana rebé el nom de Joana, en record del marit de Carme Benito, Joan Ullastre, assassinat pel juliol de 1936. El seu so fa el “fa” sostingut.

Porta la inscripció següent:

Hodie si vocem meam audieritis
      Nolite obdurare corda vestra
      (si avui sentíssiu la meva veu,
      no enduriu els vostres cors)
      Joana Conceptio et Maria a Rocaprevera nominor.
      Patrinis Eudardo Ullastre Coma et Maria et Carmelo Benito Vidua Ullastre.
      Aloino Altarriba Rectoris sti Felicis a Torelló.
      A.D. 1940

Sembla, segons fonts orals, que la segona campana que hi ha actualment al campanar, fou costejada per la família de Fortià Pujol i porta el nom de Fortiana.”

A reveure!