La reunió del Consell del 2 de setembre de 2013

Com es costum entre nosaltres, la reunió del Consell va començar amb una breu pregària en la qual es va llegir el text d’Ac 2,42-47, i amb l’aprovació de l’acta anterior, la del dissabte dia 8 de juny.

Passem tot seguit, seguint l’ordre del dia a repassar unes quantes novetats que hi ha hagut fins ara:

• S’nforma del resultat final de la Campanya Solidària, en la qual es recolliren 7.000 euros. D’aquests, 6.000 varen ser enviats a Jalapa,  i 1.000 varen ser entregats als escoltes perquè els fessin arribar a l’orfenat d’Ucraïna on ells han fet un treball d’estiuLa campanya del curs que avui comencem anirà destinada al Camerun on hi treballa la Maria Antònia Vilar. Els diners estan destinats a resoldre el problema de l’aigua potable en el centre sanitari on ella treballa.
  • Informació referent a la creació del Consell Interparroquial d’Economia que va quedar constituït el passat dia 19 de juny.
  • S’informa, també de la participació en la festa del trencament del dejuni d’un dia del Ramadà, concretament el 19 de juliol. La comunitat musulmana hi havia convidat expressament el rector i a força altra gent de les parròquies, sobretot els que treballen a Càritas. Es va fer una reflexió sobre la convivència i el diàleg que han d’estar basats en l’amor. L’experiència es valora molt positivament.
  • Sobre el campanar de la parròquia de Montserrat, tema que ja fa temps que arrosseguem, es va dir que donat l’estat actual de l’economia parroquial s’assegura que “no ens podem endeutar”.
  • S’informa que hi ha hagut un parell de donatius que alleugereixen el problema econòmic de Càritas: un d’anònim de 6.000 euros i un altre de 7.000 euros que prové de la fundació Vedruna. N’estem molt joiosos i agraïts.
  • Cal acabar d’equipar locals de la Parròquia de Montserrat, pensant en la Catequesi.
  • D’acord amb el que va decidir el Consell hi haurà una celebració comunitària de la Penitència el proper dijous 5 de setembre a Rocaprevera com a un acte de preparació a la festa de la Mare de Déu.
  • Repassem tot seguit tot el que hi ha preparat per a les festes de Rocaprevera, remarcant que l’Eucaristia de les 11 del matí serà presidida pel pare Abat de Montserrat, Josep Mª Soler. També es recorda que enguany s’escau el Centenari del Puig de les Tres Creus. Es procurarà arreglar part del camí que s’enfila a aquest puig.
  • S’han fet passos per a fer que les parròquies de Torelló siguin present amb un programa a Radio Ona. Una petita comissió de comunicació ho prepararà.
  • Es llegeix un projecte de Reglament que ha d’orientar el treball del Consell Pastoral Interparroquial. S’acorda que s’enviarà a tots per a fer-hi les correccions que creguem necessàries.

Després de tot això, com sempre a les reunions de començament de curs, hem de decidir el lema que orienti la pastoral del curs 2013-2014. Després de valorar totes les propostes, tenint present el moment en què estem, es decideix tornar a fer servir una frase evangèlica.

“Veniu i ho veureu” (Jn 1,39)

Correspon a la resposta que Jesús dóna als primers deixebles quan li pregunten on s’està. En l’elecció, amb totes les altres propostes que pràcticament totes eren evangèliques, hi pesa molt el fet que la frase és “d’anada i tornada”, és a dir, tant és una invitació a què vinguin a la comunitat com una invitació als de la comunitat a què vagin fora.

Es recorda finalment que el proper dia 13 d’octubre, a Tarragona, hi haurà la cerimònia de Beatificació d’uns quants màrtirs de la guerra civil, entre els que hi ha tres torellonencs.

Acordem la data de la propera reunió per al dia 21 d’octubre a les 9 del vespre, a la Rectoria de Sant Feliu.

Deixa un comentari