Càritas Interparroquial de Torelló. Què és?

• Què és Càritas?

Així com fem coses organitzades entorn de la Paraula i així com tenim organitzats els Sagraments, també tenim una organització per assegurar l’exercici de la Caritat: CÀRITAS!

És bo que sigui així. En el context de la nostra societat no n’hi ha prou amb l’amor que vol viure cadascú, sinó que ajudant-nos, podem arribar més enllà i fer les coses molt millor: estem obligats a fer-ho de conjunt, organitzadament.

Per això, a cada comunitat, Càritas comença per la xarxa d’estimació que entre tots establim, perquè és entre tots que coneixem quines necessitats hi ha –siguin de qui siguin– i entre tots hi donem la millor resposta possible. Encara que soni a tòpic, Càritas som tots!

• Qui forma Càritas?

Tots, tota la comunitat cristiana! Però, estem organitzats a diversos nivells per actuar ajudant-nos subsidiàriament. El primer sempre és la Càritas parroquial. Diverses parròquies poden unir-se en una interparroquial per a ser més efectius. O es poden unir en una Càritas arxiprestal. Necessàriament hi ha d’haver la Càritas Diocesana presidida pel bisbe que fa possible una bona colla de serveis que els altres nivells tots sols no podrien pas tenir. Per això tenim representació en el Consell i l’assemblea de Càritas Diocesana, ajudem a mantenir-la, i d’ella rebem suport i ajuda. I encara hi ha els nivells interdiocesans i internacionals.

A cada nivell els equips de gent treballen en nom de tots responent a les necessitats detectades entre tots i ajudant-se del treball voluntari de tots.

• El Consell de Càritas Interparroquial de Torelló

A Torelló treballem de conjunt constituïts en una sola Càritas Interparroquial. A més dels preveres de les parròquies, el Consell el formen les següents persones: Dolors Masferrer que n’és la directora; Assumpció Presseguer, secretària; Antoni Arisa, tresorer, i els vocals, responsables dels diversos programes, Joan Casas, Joan Francolí, Dolors Peix, Pere Sellés, Assumpta Sala, Quim Camprubí, Maria Dot. També acostuma a participar-hi algun representant de la Diocesana i algú de Benestar Social. Juntament amb ells a cada programa hi ha un bon gruix de voluntaris que fan possible l’acció de Càritas. A qualsevol d’ells es pot acudir sigui per les necessitats que s’han detectat, sigui per posar-se a disposició com a voluntari, sigui per ajudar econòmicament.

• Com es treballa a Càritas?

Càritas no és una organització que es marqui uns objectius fixos i faci només allò. Si fos així seria com una mena d’ONG que té una finalitat única, i prou! Com que el primer i el darrer objectiu és estimar, Càritas sempre vol estar alerta a veure quines són les necessitats de pobresa, de marginació, d’exclusió que hi ha a cada moment i pretén arribar allà on no arriben els molts mecanismes i organitzacions que la nostra societat ja té establerts. Cal vetllar contínuament i treballar per la dignitat de la persona humana. Per això col·labora amb tothom qui pot i en especial amb els serveis socials de Benestar Social del municipi que hi és precisament per fer front a aquestes necessitats d’una manera ben professional. Però Càritas sempre es vol preguntar on cal arribar perquè encara no hi arriba ningú. Estigueu segurs que, també a Torelló, hi ha més casos de persones necessitades que no ens pensem. Es treballa confidencialment!

Per mirar de donar resposta a les necessitats que s’han detectat, es treballa amb programes establerts. Alguns vocals del Consell en són responsables, i coordinen el treball dels voluntaris que el porten a terme.

• Com es finança Càritas Interparroquial de Torelló?

Amb les aportacions de tothom!

Bàsicament amb les col·lectes a les parròquies dels dies de Nadal i de Corpus. Amb les Campanyes extres que es fan, com les dels fanalets per Reis. Amb els donatius que tanta gent fa arribar generosament. Amb una ajuda anual de l’Ajuntament de Torelló, fruit de la fructífera col·laboració que tenim en tants terrenys. Amb les subvencions d’entitats, de fundacions i empreses que es poden aconseguir… Sempre es poden fer arribar donatius per mitjà de les persones del Consell.

També es poden fer aportacions als números de compte corrent, que són els següents:

BBVA: 0182 8752 45 0200078025

La Caixa: 2100 0053 67 0200131564

I es pot demanar rebut per poder obtenir desgravació fiscal.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )