El Consell pastoral interparroquial

Les nostres parròquies –Sant Feliu de Torelló, la Mare de Déu de Montserrat de Torelló i l’església de la Colònia Vilaseca– no estan instituïdes com una “agrupació parroquial”, però es funciona interparroquialment, perquè ho porta el mateix equip de preveres, i perquè la realitat social aconsella que sigui així.

Per això a les parròquies està establert de fa ja molt de temps el Consell pastoral interparroquial.

La seva funció és animar, acompanyar, coordinar, dinamitzar els diferents grups de les parròquies i sobretot estar al servei de les comunitats parroquials, al servei de la comunió.

Es reuneix cada dos mesos per escoltar les diferents propostes, valorar-les i portar-les a terme, decidir el “lema pastoral” que ha d’orientar cada curs, programar la formació, la litúrgia…

En aquests moments est  format per unes 12 persones, per  no hi són representats tots els grups que hi ha a les parròquies.

L’Assemblea interparroquial del maig del 2011 va fer propostes específiques per al Consell. Literalment va dir:

El Consell és molt important en el treball interparroquial.

Ha de ser un òrgan tan decisori com sigui possible,

que doni responsabilitat als laics en allò que no sigui exclusivament del capellà,

que es plantegi l’evangelització en el moment actual,

que exerceixi un lideratge clar en la vida de les parròquies,

que escolti els diferents grups i coordini la seva feina,

que tiri endavant els projectes nous que facin falta perquè no quedi cap aspecte de la comunitat sense donar-hi una resposta,

que totes les seves decisions estiguin regides per l’AMOR.

Li demanem que:

Creï un reglament intern de funcionament per a facilitar-ho.

Vetlli perquè les activitats i reunions interparroquials també es facin a Montserrat ja que se’n fan moltes a Sant Feliu.

Doni a conèixer la seva composició i informi permanentment dels seus treballs.

I també demanava a cada grup parroquial que:

Es comprometi a escollir ben aviat un representant per al Consell si no n’hi tenia, o a renovar-lo si cal.

Deixa un comentari