La reunió del Consell del 6 de novembre de 2017

Sala reunions Sant Feliu 004La reunió d’avui és la segona del curs. Llegim un breu i esperançador fragment de la 1ª carta segons Sant Joan (1ª Jn 3,1-3). L’oració del Pare Nostre ens permet tenir un viu record de Mossèn Josep Casanovas que ja gaudeix de la plenitud de Vida que el Pare ens ha promès i que només el Pare ens pot donar. Mentrestant, que sigui Ell -el nostre Pare- qui ens concedeixi fortalesa en la fe, seguretat en l’esperança i constància en la caritat.

L’acta es va aprovar per unanimitat. Es fa saber que l’Elvira Cava no assistirà més a les reunions del Consell. I que el lloc de la germana Maria Teresa Llaneras que ha estat destinada a Centelles l’ocuparà la germana Milagros Robert.

Hi van haver informacions diverses:

  • No hi ha cap comentari a fer referent al canvi d’horari de les misses diàries.
  • Sobre el Camp de Futbol del Montserratí s’informa que el Sr. Rector ja ha signat el conveni.
  • Referent a l’Aplec de Rocaprevera es valora positivament tots i cada un dels actes.  Es fa esment de manera especial a l’acte de comiat de mossèn Joan Rubió.
  • Carta Pastoral del Sr. Bisbe: es fa entrega d’un exemplar de la carta a tots i a cada  un dels membres del Consell que encara no l’han llegida.
  • Referent a la Catequesies valora el nombre d’inscrits.
  • Pel que fa a la Campanya Solidària es comenta que encara no s’ha decidit ni a què ni a qui es dedicarà la Campanya del present curs.
  • Es valora l’exposició de Pessebres a l’església de la parròquia de Montserrat
  • Hi ha previstos un parell de concerts que, si no surt cap contratemps, es celebraran abans de Nadal. La Coral Lloriana Jove cantarà el dia 15 de desembre, a les 9 del vespre, a l’església de Sant Feliu i el Cor d’homes ho farà el divendres dia 23 del mateix mes, també a les 9 del vespre.
  • La Fraternitat de la Mare de Déu de Lourdes ha festejat la cloenda del  cinquantenari de la seva creació. Ha estat en una trobada al Santuari del Miracle i a Solsona.
  •  A finals d’any hi ha d’haver canvi de president de la Junta del Casal

Sobre la preparació d’Advent i Nadal.

  • El dia 14 de Desembre (dijous) a les 9 del vespre, es celebrarà una Vetlla de  Pregària a l’església de la Parròquia de la Montserrat.
  • La Celebració penitencial serà el dia 20 de Desembre a les 9 del vespre, a l’església de la Parròquia de Sant Feliu.
  • El dia 16 de Desembre, dissabte, s’inaugurarà l’exposició de pessebres a l’església de la Parròquia de Montserrat, després de la Missa Familiar en la que, a més dels nens i nenes de Torelló, també hi participaran les nenes i els nens de la Vall  del Ges que es preparen per rebre la Primera Comunió.
  • La Missa del Gall (12 de la nit del dia 24) es celebrarà a la Parròquia de Montserrat.
  • La Missa del dia de Nadal que es celebra a la Parròquia de Sant Feliu a les 11 del matí, com en anys anteriors serà retransmesa via internet.
  • Com ja esdevé tradició, també enguany s’editarà una Felicitació Nadalenca.
  • De moment roman en suspens la Trobada amb la Comunitat Musulmana.

Celebracions quan no hi ha capellà.

  •  Cal preveure les situacions en les que cal fer aquestes celebracions.
  • Cal preparar un grup de persones que es puguin fer càrrec d’aquestes celebracions.
  • Cal vetllar perquè les persones que formin aquest grup, escollides pel Sr. Rector, tinguin la formació adient que els capaciti per garantir el caire sagrat que ha de tenir aquesta mena de celebracions. Els mossens de l’arxiprestat han parlat de la possibilitat de crear grups a nivell arxiprestal.
  • S’insinua un dels aspectes positius que dimana de la situació de manca de clergues en la que estem immersos: És la comunitat la que es troba i aquest dret arrela en el fet del Baptisme.
  • S’aprofitarà una de les xerrades quaresmals per parlar d’aquest tema.

Sobre Càritas:

  • Està prevista una trobada de les diverses càritas parroquials al seminari de Vic el dissabte dia 2 de desembre.
  • El dia 25 de Novembre, a les 9 del vespre i al Casal Parroquial hi haurà l’obra de teatre  “Los blancos dientes del perro”. Es considera una obra que pot afavorir la formació en la tasca d’acompanyament que caracteritza Càritas.
  • El dia 29, al casal i a les 9 del vespre, l’Ester Busquets ens en parlarà.

Sobre l’Assemblea Interparroquial

  • En principi el dia 12 de Maig del proper 2018 tindrà lloc una nova Assemblea Interparroquial. Mentrestant cal prepara-la de manera adient. Són diverses les preguntes: On estem i cap on anem? Què ha canviat? Des d’on som, què pretenem? (objectius). Cal redactar un qüestionari que ens .ajudi a aprofundir en el tema.
    Després de Nadal aquest qüestionari s’entregarà als diversos grups i a les
    persones a les que pugui interessar.

La Celebració dels 25è aniversari de la Majòlica a Montserrat, serà si Déu vol el dia 17 de Març (dissabte).

Veiem també que cal demanar pressupost per pintar els diferents racons de la rectoria de Sant Feliu.

S’hauria de protegir l’empostissat on es col•loquen els cantaires del Cor de la Parròquia de Montserrat, a fi d’evitar el soroll que comporta el fet de bellugar-s’hi.

El Consell es reunirà novament el proper dilluns, dia 8 de gener, a les 9 del vespre, als locals de la rectoria de Sant Feliu.