Càritas Torelló engega FARS, un projecte per detectar la solitud no desitjada

Un FAR emet llum intermitent però continuada per conduir els vaixells fins a port, i amb el projecte FARS volem aportar llum a una realitat invisibilitzada, la de les persones grans que viuen aïllades i en solitud no desitjada.

El projecte FARS, que es farà conjuntament amb la regidoria de Benestar Social, el CAP Torelló i Càritas Diocesana, vol detectar la solitud no desitjada, l’aïllament social i la vulnerabilitat de les persones grans. Per fer-ho, es tracta de crear una xarxa de voluntaris detectors, persones, comerços, associacions, entitats i altres agents, tots ells coneixedors de la realitat del municipi.

El projecte s’adreça a persones a partir de seixanta anys que visquin a Torelló i que es trobin en aquesta realitat i s’obre també a persones d’entre 50 i 69 anys que tinguin una discapacitat física o una malaltia mental, a qui, a través del projecte se’ls oferirà acompanyament amb propostes individualitzades i grupals.

La iniciativa va sorgir arran de la revisió periòdica del programa social Fem Companyia que vam posar en marxa fa més de cinc anys, quan ens vam adonar que calia afegir als dotze que actualment tenim en marxa un projecte destinat a les persones a les quals, la solitud no desitjada pot conduir a l’aïllament social i, per tant a una situació de vulnerabilitat important.

El projecte es va presentar dimecres a la placeta Fortià Solà, davant la rectoria de Sant Feliu. Us en deixem algunes imatges.

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s