Majòlica a Montserrat, 25 anys

Aquest és el programa que en nom del Consell de Pastoral interparroquial va convocar al Pelegrinatge a Montserrat per celebrar els 25 anys de la Majòlica de la Mare de Déu de Rocaprevera al Camí dels Degotalls de Montserrat.

Peregrinació Montserrat Majòlica 2018 01

Prop d’un centenar de persones en dos autocars i alguns en cotxe petit, varen respondre a la convocatòria i es varen desplaçar, doncs, al santuari ben puntuals. El primer acte fou la participació en la Missa Conventual al Monestir al costat d’altres grups molt nombrosos de peregrins vinguts per motius també ben diversos. En la Missa aquest fou el text de presentació del nostre pelegrinatge:

Missa Montserrat Majòlica 2018 01

Acabada la Missa, situats a la Sala Argerich de la porteria del Monestir, el P. abat emèrit, Sebastià Bardolet, va fer una xerrada molt agradable, d’un contingut profundament humà i espiritual per a parlar-nos sobretot del significat que té Montserrat i el nostre peregrinar, així com el fet de voler-hi tenir la Majòlica. Ho va centrar en tres apartats: la muntanya, tant des del punt de vista geològic, com humà; el santuari, explicant-ne la història i la imatge de la Mare de Déu, la Moreneta, amb tot el que significa per als pelegrins catalans i d’arreu del món; i en tercer lloc, la comunitat de monjos que vetlla pel santuari i per l’atenció als peregrins, mirant de fer que encara hagin vingut com a turistes puguin sortir de la visita com a veritables peregrins. Va ser una xerrada entranyable.

La presència de mn. Salvador Mundó ens va enllaçar perfectament amb la història de quan fa 25 anys es va fer la Majòlica.

També ens va acompanyar la germana Assumpta Bardolet, torellonenca, germana del pare abat, benedictina del Monestir de Sant Benet de Montserrat.

Després compartirem el dinar en un ambient bo i agradable.

Després de dinar, tot i que ens va acompanyar una pluja fina i constant, vàrem caminar fins a la  majòlica.

Aquest és el text de la pregària que allà vàrem fer, a recer dels paraigües.

Pregària Montserrat Majòlica 2018 01

I aquest el darrer testimoni gràfic, d’una jornada per recordar. Com als peregrins medievals, tal com deia el pare abat, teníem “escudella per tres dies”.

Gràcies a tothom!

Aquesta entrada ha esta publicada en Sense classificar. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.