Formació de Càritas Arxiprestal 2016

Logo02Càritas Diocesana programa cada any unes jornades de formació per arxiprestats. I va ser en la trobada dels representants de les Càritas parroquials del nostre arxiprestat del Ter-Collsacabra i del Lluçanès que es va decidir que es demanaria a mn. Ramon Bufí, rector de Sant Pere de Roda de Ter que respongués: quins reptes de futur tenim a Càritas? I així va ser.

Aquest és una mica de resum dels que va plantejar:

1 – Com viuen les nostres comunitats cristianes la caritat?
Pregunta: Què caldria fer a les nostres parròquies?

2 – Què caracteritza la feina de Càritas? El to ha d’anar de bracet amb l’experiència creient.
Pregunta: Tenim centre d’acollida a cada parròquia? Parlem i parlem amb la gent?

3 – Càritas ha de continuar essent la gran repartidora d’aliments, roba i mobiliari?
Pregunta: Tenim altres projectes?

4 – Com fer-ho perquè la persona que rep ajuda de Càritas creixi i participi en el procés que li fem?
Pregunta: Quina és la participació de les persones? Quines capacitats tenen? Com garantim la seva autonomia?

5 – Treball en xarxa. No podem anar sols.

6 – Formació. O constantment ens formem o no estarem al cas. El món canvia.

7 – Càritas té la missió d’ajudar a la gent de l’entorn, però no hi hauria d’haver cap Càritas o grupet parroquial que no tingués un peu al tercer món.

Deixem testimoni gràfic d’aquesta trobada que va tenir lloc al Casal de Sant Feliu de Torelló el dimecres, dia 11 de maig de 2016.

IMG_20160511_203942 IMG_20160511_203953 IMG_20160511_204116 IMG_20160511_204148

Aquesta entrada s'ha publicat en Càritas Interparroquial, Formació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.