Jaume Ordeig Altimiras

Crisi de Déu?

(Text per recordar el mestre Domènec Bardolet i amics i amigues desencisats)

L’expansió del laïcisme, l’agnosticisme i l’ateisme, indica per si mateix, la crisi de Déu que està estesa avui dia en la nostra societat. És innegable.

Sigui per la forma descarnada de presentar-lo o pel mal exemple de les persones que pertanyem a l’Església, o bé pel poc entusiasme personal de cada u en no voler pensar-ho seriosament.

Molta gent ha abandonat la creença en Déu, no perquè s’hagi pervertit, sinó perquè ha visualitzat una imatge de Déu tan desafortunada que resulta inacceptable.

És la realitat, i aquesta situació la trobes al bell mig de la societat que t’envolta. A la família, al treball, amb les relacions amicals.

En canvi, viure la pròpia fe personal, també és constatable, i que pots sentir-te avui dia, còmodament instal·lat i fàcilment endollat de nou retrobant comunitats cristianes riques, fraternes, amb compromís social, personal i col·lectiu. Iniciar-se de nou a través de reciclatges formatius, participant de la litúrgia comunitària, o prenent part en accions de caritat dins la mateixa parròquia. Torelló n’és un bon exemple. Tenim dues comunitats parroquials, Montserrat i Sant Feliu, unides també formant una interparroquial molt viva.

El misteri de la Salvació i l’apropament al Regne que predicà Jesús fa dos mil anys a través dels seus missatges (el evangelis) i estils de vida, portat a la pràctica avui, pot ser un doll de felicitat.

No estàs sol, tens la força divina i amorosa al teu costat, ho fas lliurement… poden ser senzills arguments, per convidar-vos a ser un més. Sereu molt ben acollits i no fa res la quantitat ni l’edat.

Jaume Ordeig Altimiras

Jaume Ordeig

Aquesta entrada s'ha publicat en Diàleg 3.000 i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.