Celebració del Casament a Rocaprevera

Celebració del Casament al Santuari

FULL INFORMATIU

Aquí teniu el full informatiu en pdf: Full Informatiu Casament

Heu escollit el Santuari de la Mare de Déu de Rocaprevera per a celebrar el vostre Casament. Enhorabona! La Comissió Parroquial per al Santuari, que en té cura, i els preveres de Torelló que l’atenen, ens posem a la vostra disposició per a ajudar-vos a preparar-ho com cal.

Amb aquest Full, us informem d’algunes coses que heu de tenir en compte.

• Reserveu ben bé  amb anticipació  el dia i l’hora del vostre casament.
  • Totes les gestions que afecten el Santuari s’han de fer al Despatx de la parròquia de Sant Feliu, Placeta de Mn. Forti  Solà, n. 1. L’horari de despatx és: dilluns, de 8 a 9 del vespre, i dimecres d’11 a 1 del migdia. Telèfons: 938590340 i 938590637.
  • Per a preparar l’expedient matrimonial, és a dir, els papers que necessiteu per a casar-vos, cadascú de vosaltres ha d’anar al despatx de la parròquia on viviu actualment. Heu de portar-hi la següent documentació:

Si no sou batejats a la mateixa parròquia on ara viviu, heu d’anar abans al despatx de la parròquia on vàreu ser batejats i demanar una Partida de Baptisme especificant que és per a casament (és a dir, hi ha d’haver totes les notes marginals). Aquesta partida ha de ser feta un màxim de sis mesos abans de la data del casament.

Si sou batejats a la mateixa parròquia on viviu, ja faran aquesta gestió allà mateix.

Una fotocòpia de la pàgina del Llibre de Família dels vostres pares on consta el vostre naixement i la seva inscripció al Registre Civil.

El Document Nacional d’Identitat (DNI).

A la parròquia on viviu prepararan l’expedient matrimonial i, quan hagin fet les proclames matrimonials (les “amonestacions” públiques), us convidaran a signar l’expedient.

Aquest expedient matrimonial, signat per vosaltres i per la parròquia, és el que heu de portar al Despatx parroquial de Sant Feliu per al vostre casament.

En fer l’expedient, us convidaran a participar en les jornades d’acolliment de parelles que s’organitzen. Feu un esforç per a poder-hi participar.

• Si hi ha algun mossèn que ve a presidir la celebració del vostre casament, heu de posar-vos d’acord amb ell per a preparar-la. Si no és així, els preveres de Torelló es faran càrrec de presidir la celebració del vostre casament. Cal posar-se d’acord amb ells per a preparar-la bé. És molt important!
  • El matrimoni canònic (en l’Església) és al mateix temps matrimoni civil. De totes maneres, perquè us facin el Llibre de Família, entorn de quinze dies abans de la data del casament heu d’anar al Jutjat de Pau de Torelló, Plaça de la Vila, n. 1 (de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia) portant una altra vegada el Llibre de Família dels pares i el DNI. Allà preparen el vostre Llibre de Família.
  • En acabar el casament se signa, a més de l’expedient matrimonial, la Certificació de matrimoni eclesiàstic que haurem preparat al Despatx. Aquesta certificació se us dóna per tal que, o bé vosaltres mateixos o bé algun familiar, la porteu al Jutjat de Pau i us puguin lliurar el vostre Llibre de Família.
  • Caldrà que us cuideu de preparar l’ornamentació floral del Santuari que vulgueu aquell dia. Parleu-ne en preparar la celebració. Si hi ha altres casaments aquell mateix cap de setmana, aniria bé que us poséssiu d’acord amb els altres  ja se us facilitarien les dades  per a fer-ho de conjunt. Tots hi sortim guanyant.
  • Per a la música i/o cant en la vostra celebració també cal que ho prepareu i en parleu abans. Al Santuari hi ha una organista i un cor a qui, si ho desitgeu, els podeu demanar la participació en la celebració. Ja se us facilitarien les dades per a poder-hi contactar.
  • El Santuari disposa d’un orgue centenari; per això només pot ser usat per professionals.
  • Entre tots haurem de procurar que el dia del vostre casament es pugui celebrar com cal i que puguem mantenir amb bon ordre i netedat l’entorn del Santuari. Si sabeu que algú vol usar elements pirotècnics, feu-los saber que mai no es poden encendre dins de la plaça enrajolada.
  • La celebració del casament origina una colla de despeses al Santuari. Aniria bé que, amb motiu del casament, féssiu un donatiu per a ajudar a mantenir-lo en bones condicions. Al Despatx us informaran de la quantitat econòmica aproximada. Com que és un donatiu, si ho desitgeu, se us pot fer un rebut oficial per a poder desgravar en la declaració de la renda.
  • Amb tota la feina de preparació del casament, no perdeu de vista que el Matrimoni és un sagrament, i que, com a tal, és Déu mateix, per mitjà de l’Església, qui beneeix abundosament la vostra decisió de viure estimant-vos com Jesucrist ens ha estimat (cf. Jn 15,12). Anirà bé que procureu que totes les coses del vostre casament puguin reflectir que el més important és el vostre amor, convertit en signe de l’amor de Déu.
  • La celebració del vostre casament té lloc en un Santuari de la Mare de Déu. Que la Mare de Déu de Rocaprevera, doncs, us acompanyi sempre en el vostre camí junts!

Aquesta entrada s'ha publicat en Rocaprevera, Sagraments i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.