Trobada de formació bíblica amb l’equip de catequistes

pregària Jesús0001El divendres, dia 16 de maig, a la sala de reunions de Rocaprevera ens vàrem trobar l’equip de catequistes -amb aquella altra gent que se’n vol aprofitar- per a la trobada de formació bíblica habitual. El mes passat havíem començat la vuitena fitxa, sobre “La pregària de Jesús” (Jn 17,1-26). N’havíem fet una primera lectura.

Avui la tornem a fer pausadament i tornem a deixar que brollin comentaris espontanis. Tot això permet tornar a tenir la visió de conjunt del text. I després anem fent la lectura pausada, verset per verset, per ordre.

Surten coses tan interessants com aquestes:

  • La pregària pregària de Jesús i la pregària en aquell temps i fins a no en fa pas massa. Era en veu alta i per ser sentida també pels altres. aquest horitzó és molt interessant.
  • L’hora de Jesús és la seva mort i resurrecció. Això porta molt comentaris sobre la vida de la persona humana.
  • La vida eterna és que et coneguin a tu, diu Jesús. Quants comentaris no ens surten sobre això de a vida eterna!
  • Comentem molt el que vol dir la glòria. I recordem l’expressió de sant Ireneu en el sentit que la glòria de Déu és que l’home visqui i la glòria de l’home és la visió de Déu.
  • Jesús tenia aquesta glòria des de sempre perquè és el Fill i per això el seu paper és primordial i especial. La persona humana mai no hauria pogut arribar a veure Déu si Jesús no ho hagués revelat.
  • Això reclama una confiança especial en Ell.
  • La relació entre els deixebles i el món. Què és el món? com tracta el món els deixebles de Jesús?
  • El valor del nom de Déu, que lliga ben bé amb la petició del Parenostre.
  • Perquè Tu ets en mi i jo en tu. El valor de romandre en Déu.
  • I només arribem fins al verset 14 quan parla de la Paraula.

Acordem que ens tornarem a trobar el divendres, dia 20 de juny, a 2/4 de 10 del vespre, a la sala de reunions de Rocaprevera.

Aquesta entrada s'ha publicat en Catequesi, Equip de catequistes, Formació i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.